Postilakon vaikutukset potilasvahinkoasioiden käsittelyyn

Uutinen 8.11.2019

Posti- ja logistiikka-alan unioni Pau aloittaa maanantaina 11.11.2019 lakon. Lakko koskee osaa Postin palveluista ja vaikeuttaa postinkulkua. Postin arvion mukaan viiveet postin kulussa voivat olla jopa viikkoja.

Postin kulun viivästyminen voi vaikuttaa potilasvahinkojen korvauskäsittelyyn

Potilasvakuutuskeskus jatkaa lakosta huolimatta korvauskäsittelyä mahdollisimman normaalisti. Lakolla ei ole vaikutusta korvausten maksamiseen.

Postitse lähetetyt kirjeet saapuvat kuitenkin vasta, kun työnseisaukset postinjakelussa, -käsittelyssä ja -kuljetuksessa päättyvät. 

Asiakaspalvelussamme pyrimme kirjepostin sijaan mahdollisuuksien mukaan suosimaan puhelinta ja suojattua sähköpostia.

Lakon aikana voit olla yhteydessä Potilasvakuutuskeskukseen sähköisesti

Lakon aikana potilasvahinkoilmoitus kannattaa täyttää ja selvitykset lähettää verkossa.

Vahinkoilmoituksen voit tehdä sähköisesti.
Vahinkoilmoituksen tekeminen

Asiakkaat, joilla on jo vireillä vahinkoasia Potilasvakuutuskeskuksessa, voivat myös lähettää selvityksiä verkon kautta. 
Vahinkoilmoituksen käsittely

Hoitopaikoilla ja muilla yhteistyökumppaneilla on käytössään tietoturvallinen sähköinen väylä, jonka kautta he voivat lähettää asiakirjoja Potilasvakuutuskeskukseen. Yhteysosoite on ilmoitettu kirjeissämme.

Potilasvakuutuskeskuksen asiakaspalvelunumerot palvelevat arkisin klo 12–15. 
Vahinko- ja korvausasiat, puh. 040 450 4590
Ansionmenetys- ja eläkeasiat, puh. 040 450 4505
Puhelun hinta on normaali matkapuhelinmaksu. Huomaathan, että numeroihin ei voi lähettää tekstiviestejä.

Lisätietoja
Korvauspäällikkö Elina Muukkonen
puh. 040 450 4608
etunimi.sukunimi@vakuutuskeskus.fi 

11.11.2019