PVK tekee asiakastyytyväisyyskyselyn syksyllä 2020

Tiedote 8.9.2020

Potilasvakuutuskeskus (PVK) tekee joka vuosi syys–lokakuussa kyselyn, jolla kartoitetaan vahinko- ja korvausasiakkaiden mielipiteitä toiminnan ja palvelujen laadusta.

Kyselyn osallistujat poimitaan syyskuussa korvausasioissa asioineiden joukosta. Kyselyn toteuttaa Feelback Oy ja se tehdään puhelinhaastatteluna, joka kestää 5–10 minuuttia. Kyselyn toteuttajalle luovutetaan vain asiakkaamme puhelinnumero. PVK ei siis anna mitään terveydentilaa tai korvausasiaa koskevia tietoja. Yhteystietoja käsitellään luottamuksellisesti, ja ne hävitetään välittömästi kyselyn valmistuttua.

Syksyllä 2020 selvitämme myös asiakaskirjeidemme ja päätösten muotoilua ja ymmärrettävyyttä. On mahdollista, että otamme tähän liittyen asiakkaisiimme yhteyttä ja sovimme haastatteluista.

- Palaute työstämme auttaa meitä kehittämään palvelujamme. Toivomme, että asiakkaillamme olisi hetki aikaa vastata kysymyksiin. Kyselyyn vastaamisesta tai haastattelusta voi kuitenkin aina kieltäytyä, sanoo korvauspäällikkö Elina Muukkonen.