Hyppää pääsisältöön
Näin teet potilasvahinkoilmoituksen

Näin teet potilasvahinkoilmoituksen

Potilasvahinkokorvauksen hakeminen on muistettava tehdä määräajassa eli kolmen vuoden kuluessa siitä, kun vahinko on tullut ilmi. Lue lisää määräajasta

Potilasvahinko ilmoitetaan aina kirjallisesti Potilasvakuutuskeskuksen julkaisemalla vahinkoilmoituslomakkeella. Voit ilmoittaa potilasvahingosta Potilasvakuutuskeskukseen kolmella eri tavalla:

  • Teet sähköisen vahinkoilmoituksen pankkitunnusten tai mobiilivarmenteen avulla. 
  • Täytät pdf-lomakkeen Vahinkoilmoitus potilasvahingosta. Allekirjoitat tulostamasi lomakkeen ja lähetät sen postitse Potilasvakuutuskeskukseen. 
  • Täytät paperisen lomakkeen. Allekirjoitat lomakkeen ja lähetät sen postitse Potilasvakuutuskeskukseen. Lomakkeen voi tulostaa verkkosivultamme tai sen voi pyytää hoitopaikan potilasasiavastaavalta.

Vahinkoilmoituksen tekijän muistilista

Täytä potilasvahinkoilmoituksesi kohdat huolella ja täsmällisesti. Se nopeuttaa korvauskäsittelyä Potilasvakuutuskeskuksessa. Jos täytät lomakkeen käsin, kirjoita vastauksesi selkeällä käsialalla. 

Siirry täyttämään vahinkoilmoituslomake