Lähetä meille lisätietoja vireillä olevaan asiaan

Sähköinen asiointi on nopea ja tietoturvallinen tapa lähettää lisätietoja. Tarvitset sähköiseen asiointiin pankkitunnukset tai mobiilivarmenteen. Käytämme Signicat-tunnistusvälityspalvelua asiakkaan tunnistautumiseen.

Kun käytät sähköistä asiointia, käytä aina viimeisimmässä meiltä saamassasi kirjeessä olevaa käsittelynumeroa. Se on muotoa PO-0000-0000-000 tai PL-0000-0000-000, nollien tilalla on oma henkilökohtainen numerosi. Näin nopeutat asiasi käsittelyä.

Sähköinen asiointi kysymyksiä ja selvityksiä varten

Voit lähettää Potilasvakuutuskeskuksen korvauskäsittelyyn selvityksiä ja lisätietoja, esim. liitteitä vahinkoilmoitukseesi tai vastauksen kuulemiskirjeeseen. Voit myös esittää kysymyksiä ja pyytää neuvoa tämän yhteyden kautta. Sähköinen yhteydenotto on mahdollinen, kun vahinkoasiasi on otettu käsittelyyn Potilasvakuutuskeskuksessa ja sille on annettu käsittelytunnus.

Sähköinen yhteydenotto kannattaa jättää klo 6–22, sillä Potilasvakuutuskeskuksen asiointijärjestelmässä voi olla yöllä huoltokatkoja.

Sähköisen asioinnin ongelmatilanteet

Jos sinulla on teknisiä ongelmia sähköisen lomakkeen täytössä ja lähetyksessä, ole yhteydessä osoitteeseen PVK.lomaketuki(@)vakuutuskeskus.fi. Sähköpostiosoite palvelee vain sähköiseen asiointiin liittyvissä teknisissä kysymyksissä arkisin klo 9–15.